niedziela, 13 listopada 2011

WROCŁAW TAŃCZĄCY  - IMPREZA CHARYTATYWNA – 03.12.2011


Więcej informacji o przebiegu choroby MONIKI HOCZYK na zadedykowanej jej stronie komitetu społecznego „Dla Moniki”: http://www.dlamoniki.pl

Nr konta do wpłat powstały we współpracy z Fundacją Onkologiczną Młodych ALIVIA: 35 1160 2202 0000 0001 8879 6997 Bank Millennium S.A. (Uwaga: W tytule przelewu konieczny jest dopisek DLA MONIKI HOCZYK).

Ramowy program  wydarzenia ,,Wrocław tańczący”

03.12.2011
WARSZTATY
10.00 – 12.00

Warsztaty z akrobatyki na szarfach
Osoba prowadząca – Wiktoria Wiktorczyk

Miejsce:
Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury
i Bibliotekarzy we Wrocławiu
50-238 Wrocław, ul. Niemcewicza 4


13.00 – 15.00
Warsztaty Jazz Broadway
Osoba prowadząca – Karolina Brzęk

Miejsce:
Tropical Dance Studios
Pl Solidarności 1/3/5 
wejście od ul.Drzewnej
Wrocław
Zapisy:
Tel:  531 757 267
         505 702 975
             kiwwa@o2.pl

14.30 – 16.00
Warsztat Kalarippajattu
Osoba prowadząca –  Sankar Lal Sivasankaran Nair

Miejsce:
Studio Kalari 
c/o Instytut im. Jerzego Grotowskiego 
Rynek-Ratusz 27 50-101 Wrocław 


Zapisy:
Tel:  509 345 995
         505 702 975
             art16@tlen.pl
            

03.12.2011

SPOTKANIA WYKŁADY SPEKTAKLE   PERFORMANCE   AUKCJA 

18.30 – 23.00



Promocja książki Anny Królicy -  ,,Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu.”
Moderatorzy dyskusji -  Witold Mrozek, Julia Hoczyk.


Wykład Magdaleny Zamorskiej - ,,Pod naskórkiem tańca - dociekania (neuro)naukowe”.


SPEKTAKLE

Grupa OdRuch 

,,Jakbym miała strzelać, to bym strzelała do jelenia” – spektakl / festyn ruchowo-multimedialno-kuglarski

Wykonanie: Katarzyna Kiełbasa, Karolina Brzęk, Karolina Kuduk, Wiktoria Wiktorczyk
Sara Skrajna, Krzysztof Szczepańczyk, Maciej Sado, Dorota Mitręga, Agata Półtorak
Joanna Kusz, Aleksandra Wolna, Zdzisław Orłowski



Irena Lipińska
,,line”
Wykonanie: Irena Lipińska


Jakub Gontarski
Solo improwizacja


DanaDana
Agnieszka Dziewa, Piotr Soroka
,,Al Dente”
Wykonanie: Agnieszka Dziewa, Piotr Soroka


Katarzyna Żejmo
Solo performance



,,Limbo”
historia miłości
Wykonanie: Joanna Potkowska, Ewa Staroń
                 




Aukcja fotografii dwójki uzdolnionych fotografów tańca: Marty Ankiersztejn i Jakuba Wittchena. 


Aukcja publikacji z Instytutu Grotowskiego

Prowadzenie: Agnieszka Rybak

                 
Miejsce:
Centrum Inicjatyw Artystycznych
50-335 Wrocław, Sienkiewicza 8a
tel.: kom.666 533 665
email: cia@cia.wroclaw.pl

Data: 3.XII.2011
Godz: 18.30 – 23.00


SERDECZNIE ZAPRASZAMY


sobota, 12 listopada 2011

SPOTKANIA WYKŁADY SPEKTAKLE PERFORMANCE AUKCJA WARSZTATY - Karolina Brzęk, Wiktoria Wiktorczyk, Sankar Lal Sivasankaran Nair, Magdalena Zamorska, Agnieszka Rybak, Jakub Gontarski, Grupa OdRuch, Ewa Staroń, Joanna Potkowska, Marta Ankiersztejn, Jakub Wittchen, Agnieszka Dziewa, Piotr Soroka, Katarzyna Żejmo, Irena Lipińska, Witold Mrozek, Anna Królica, Adam Kamiński, Julia Hoczyk 
3 grudnia 2011 Wrocław Tańczący  Zapraszamy serdecznie 

Warsztat Kalarippajattu -
Osoba prowadząca -  Sankar Lal Sivasankaran Nair
Pochodzi z Thiruvananthapuram (Kerala, Indie). Jest dyplomowanym masażystą ajurwedyjskim. Południowy styl kalarippayattu trenuje od roku 1994. do jego mistrzów należeli: Tirupuram C. Madhavan (Anjaneya Kalari Sangham), Jayachandran Nair (Kerala School of Martial Arts) oraz Thankappan Assan i Ajith Kumar (Maruthi Marma Chikilsa Kalari Sangham and Ayurveda). W latach 2005-2008 pracował z indyjską grupą teatralną Milón Méla, współprowadząc liczne warsztaty i występując na festiwalach w Indiach i Europie (m. in. w Polsce, na zaproszenie Ośrodka i Instytutu Grotowskiego). Od 2008 roku mieszka we Wrocławiu. Uczy południowego stylu kalarippajattu i wykonuje masaże ajurwedyjskie. Bierze udział jako pedagog w międzynarodowych projektach teatralnych. Współzałożyciel Studia Kalari.


Data – 03.12.2011
Godz – 14.30 – 16.00



Studio Kalari 
c/o Instytut im. Jerzego Grotowskiego 
Rynek-Ratusz 27 
50-101 Wrocław 

Jazz Broadway -
Ta dziedzina tańca pojawiła się w XX wieku w Ameryce. Wywodzi się z tańca scenicznego i estradowego. Broadway Jazz jest bardzo ekspresyjnym tańcem. 
Główną rolę odgrywają w nim uczucia i emocje. Aby uzyskać taki rodzaj interpretacji ruchowej twórcy tego tańca zasięgnęli do innych technik, takich jak: taniec klasyczny, jazz, czy pantomima.Jeśli masz ochotę uwolnić swoje emocje i poczuć się jak w teatrze na Broadwayu, to powinieneś zapisać się właśnie na ten taniec.

 Karolina Brzęk -  instruktorka tańca, aspirująca tancerka, choreografka, performerka. Taniec pojawił się w jej życiu dosyć wcześnie, pod postacią show-dance, tańca współczesnego, improwizacji tanecznej, później baletu i capoeiry. Jest dyplomowaną animatorką kultury i absolwentką Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych we Wrocławiu. W wolnych chwilach interesuje się filmem i kulturą.

Data – 03.12.2011
Godz – 13.00 – 15.00
Miejsce:
Tropical Dance Studios
Pl Solidarności 1/3/5 
wejście od ul.Drzewnej
Wrocław
Zapisy:
Tel:  531 757 267
         505 702 975
             kiwwa@o2.pl


Warsztaty z akrobatyki na szarfach

      Osoba prowadząca – Wiktoria Wiktorczyk

 Akrobatyka powietrzna jest widowiskową formą tańca w przestrzeni na podwieszonym  materiale. Piękne figury i efektowne spadki łączą się w niesamowitą całość. Dzięki swojej specyfice, ten rodzaj tańca (akrobatyka powietrzna), daje dużą satysfakcję i możliwość pokonania swoich barier.


Wiktoria Wiktorczyk.
Chwali się, ze jest ze wsi. Pożeraczka kultury w ilościach masowych. Uwielbia gotować i jeść, ale na szczęście ruszać się  - też lubi. Fika w powietrzu, lata na firanie lub po prostu tańczy na szarfach od kilku lat. Na pierwszych warsztatach płakała, tak ją ręce bolały, ale prowadząca powiedziała, że ból to fikcja, a ona uwierzyła... Akrobatyka powietrzna to świetna zabawa, niesamowite uczucie, ale także duże wyzwanie- wymaga odwagi i siły, ale dla tego uczucia- warto! I wcale nie trzeba być małą, zwinną małpką- każdy jest w stanie tańczyć w powietrzu. Zapraszam na warsztat.

UWAGA! konieczne legginsy dlugie i koszulka z dlugimi rekawami (lub body). Warsztat dla początkujących. Koszt(2h zegarowe)-  opłata wg uznania- wszystko przeznaczone na charytatywny cel!

Data – 03.12.2011
Godz – 10.00 – 12.00
Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury
i Bibliotekarzy we Wrocławiu
50-238 Wrocław, ul. Niemcewicza 4
Zapisy:
Tel:  531 757 267
         505 702 975
             kiwwa@o2.pl

Aukcja fotografii Jakuba Wittchena

Aukcja fotografii Jakuba Wittchena

 Zdjęcia Jakuba Wittchena stanowić będą natomiast znakomite uzupełnienie promocji książki Anny Królicy o polskim tańcu. Na aukcji będzie można zdobyć zdjęcia ze spektakli takich twórców jak m.in. Leszek Bzdyl, Iwona Olszowska, Mikołaj Mikołajczyk, Polski Teatr Tańca i Teatr Bretoncaffe.


Jakub Wittchen – fotograf mieszkający w Poznaniu, działający na terenie całego kraju. Identyfikuje się głównie z fotografią dokumentalną. Najczęściej zajmuje się fotograficzną rejestracją wydarzeń kulturalnych ukierunkowanych na teatr, taniec współczesny, sztuki performatywne. Współpracuje z Teatrem Polskim w Poznaniu, programem Stary Browar Nowy Taniec, Instytutem Adama Mickiewicza, Instytutem Muzyki i Tańca, Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego i wieloma innymi podmiotami związanymi z szeroko pojętą kulturą. Jest założycielem i współwłaścicielem Agencji Fotograficznej Master-Art.


Prowadzenie aukcji: Agnieszka Rybak
Agnieszka Rybak - od wielu lat praktykuje różne formy tańca jako metodę pracy, opartą na procesach wewnętrznych, wpływającą na swobodne wyrażanie siebie, elastyczność, rozluźnienie i kreatywność. Doświadczenie zdobywała biorąc udział w projektach teatralnych, praktykując afrobrazylijską sztukę walki Capoeirę,  a także eksperymentując z różnymi formami ruchu, z których największym odkryciem jest CONTACT IMPROVISATION.
Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu.
Ukończyła min: kurs instruktorski “Improwizacja Tańca i Symbolika Ciała” oraz kurs instruktorski “Terapii Ekspresyjnych.”
Obecnie praktykuje i doskonali swój warsztat w zakresie tańca i pracy z ciałem w kraju i za granicą. Jest praktykiem Kino Mana- hawajskiej pracy z ciałem, której głównym elementem jest masaż LOmi LOmi NUI (www.lomilominui.com.pl).Prowadzi, współtworzy i organizuje liczne warsztaty pracy z ciałem. Współtwórca Wrocławskiego Festiwalu Ruchu Cyrkulacje www.cyrkulacje.com 





Katarzyna Żejmo -  Solo performance

Katarzyna  Żejmo – artystka multimedialna, projektant kostiumów, tancerka.
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Grafiki, dyplom
w Pracowni Multimedialnej Kreacji Artystycznej prof. Stanisława Wieczorka;
stypendium w klasie performance, reżyseria, Mobile Academy, Warszawa,
absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łódzi, Wydział Tkaniny i Ubioru, dyplom licencjata w dziedzinie Projektowanie Odzieży.
Ukończyła kurs instruktorski jogi w zakresie asan, pranajamy, filozofii i mudry
pod przewodnictwem B.N.S Iyengara, Mysore w  Indiach.
Była studentką w Himalaya Butoh School prowadzonej przez japońskiego tancerza
butoh Lee Rizome w Dharamsala w  Indiach.
Uczestniczka warsztatów edukacyjnych Teatru Forum metodą Dramy; warsztatów pantomimy u Stefana Niedziałowskiego i jego gości, a także warsztatów tańca butoh u Atsushi Takenouchiego oraz Daisuke Yoshimoto.
Prowadziła  zajęcia  warsztatowe  dla artystów metodą subbody w Blue Pearl Gallery,
Chiang Mai w Tajlandii.

wtorek, 1 listopada 2011


















Zdjęcia ze spektaklu grupy OdRuch
foto: Marcin Wouga Wołkowski



Grupa OdRuch 

,,Jakbym miała strzelać, to bym strzelała do jelenia” – spektakl / festyn ruchowo-multimedialno-kuglarski

Obsada: Katarzyna Kiełbasa, Karolina Brzęk, Karolina Kuduk, Wiktoria Wiktorczyk
Sara Skrajna, Krzysztof Szczepańczyk, Maciej Sado, Dorota Mitręga, Agata Półtorak
Joanna Kusz, Aleksandra Wolna, Zdzisław Orłowski

Co zachwyca, zadziwia, śmieszy i co wiedzieć trzeba, na temat dziecięcego postrzegania rzeczywistości? Efekt obserwacji charakteru ruchu czy przemyśleń na temat celowości działań dzieci, intuicyjnego szukania i przywoływania wspomnień. Sorbet owocowy- coś lekkiego i przyjemnego w treści, ale z bogatą, nasyconą formą, „gęstym” obrazem. Ukłon w stronę dziecięcej szczerości, bezpretensjonalności, otwartości… 
„Jakbym miała strzelać, to bym strzelała do jelenia” to spektakl ruchowy, mocno wspierany przez elektronikę, efekty dźwiękowe czy multimedialne oraz animatorów dziwacznego entrée („codziennie gdzieś na świecie jest jakiś festyn”). Zapraszamy widzów do dziecięcej zabawy, w wir ogromnej liczby ludzkich przemyśleń na tematy około-dziecięce. Tańczymy „o” wyjściu z siebie i spojrzeniu z zewnątrz, próbie myślenia jak dzieci i „patrzenia oczyma dziecka”, co jest niemożliwe, ale zdecydowanie intrygujące. O tym, że w pewnym wieku, pewnych rzeczy nie wypada, że dzieci, podobnie jak wariaci nie dają za wygraną, dopóki ich życzenie nie zostanie spełnione. O dziecięcej skali jakości, rozczulającej  bezsensowności, cofaniu się- ściąganiu z siebie warstwy wiedzy, świadomości, uprzedzeń, zawstydzeń. O świadomości, że dla dzieci świat koloruje się w takie barwy, jakich użyją dorośli- jak go nazwą, z jakim entuzjazmem odpowiedzą na pytania. I wreszcie o tym, że mały człowiek jest prawdziwym cudem. Umiejącym słuchać i chcącym poznawać jak nikt inny. 
Nasz projekt nie jest odpowiedzią- jest zadawaniem pytania, procesem poszukiwania i wspominania. Zapraszamy, przyjdź i w tle naszych obrazków zastanów się co pomyślałoby dziecko, którym byłeś o dorosłym, którym się stałeś.


Grupa OdRuch (Kasia Kiełbasa, Kali Kuduk, Karolina Brzęk, Wiktoria Wiktorczyk, Ola Osowicz, Marek Krowiński) powstała w 2010r. Wszyscy   członkowie są związani z tańcem i różnymi formami ruchu- uczą się, uczą innych, realizują projekty taneczne, pracują nad spektaklami. 
Pierwszym wspólnym projektem grupy, był spektakl "Otwarte", wystawiany podczas Konferencji "Edukacja w Animacji: Taniec" z okazji obchodów 50-lecia Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy, oraz na festiwalu ,,Podwodny Wrocław”.
Kolejny  spektakl -  "Jakbym miała strzelać, to bym strzelała do jelenia" jest zainspirowany pytaniem: Co pomyślałoby dziecko, którym byłeś, o dorosłym, którym się stałeś? 

„Pamiętasz ten moment, kiedy jako dziecko, w wieku koło siedmiu lat, malujesz obrazek i niebo to niebieski pasek u góry kartki? I wtedy przychodzi ten moment rozczarowania, kiedy nauczyciel mówi ci, że tak naprawdę niebo zajmuje cała wolną przestrzeń na rysunku. I to jest ta chwila, kiedy życie zaczyna być coraz bardziej skomplikowane i nieco nudniejsze, ponieważ zamalowywanie kartki na niebiesko jest raczej nużącym zajęciem.”
Alan Rickman







DanaDana
Agnieszka Dziewa, Piotr Soroka
,,Al Dente”

choreografia, reżyseria i oprac. muzyczne: Piotr Soroka
reżyseria światła: Piotr Soroka
wykonują: Agnieszka Dziewa, Piotr Soroka


Nie dwie osoby, ale dwa ciała bez wykształconej świadomości to główni bohaterowie Al Dente. Dystans między ciałami jest pozornie odległością na wyciągnięcie ręki, ale wewnętrzna pustka i rozbicie uniemożliwiają znalezienie jednego wspólnego i stabilnego punktu oparcia. Próby dotarcia do siebie, podtrzymania przy wspólnej egzystencji, stają się rozpaczliwą walką nazwania i nadania sensu wspólnemu byciu.

Al Dente to etiuda ruchowa wykorzystująca i łącząca technikę tańca współczesnego, środki wyrazu pantomimy i szeroko pojętego teatru ruchu. Ciało aktora tworzy zdarzenie teatralne nie samodzielnie, ale w połączeniu ze światłem i muzyką. Nielinearna kompozycja, zintensyfikowanie przeżyć poprzez zabawę z budującymi się znaczeniami, pauzy, liczne zatrzymania i zawieszenia ciał, tworzą metaforyczny, silnie poetycki obraz sceniczny.


Projekt DanaDana współtworzą Agnieszka Dziewa i Piotr Soroka - absolwenci animacji kultury na Uniwersytecie Zielonogórskim. Obecnie działają we Wrocławiu; oboje pracują we Wrocławskim Teatrze Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. W oparciu o szeroko rozumianą technikę tańca współczesnego, pantomimę i teatr fizyczny zrealizowali jak dotąd spektakle: TuliPan (2009), Bajki W Ruchu (2010), Al Dente (2011) oraz Poruszająca historię Czerwonego Kapturka (2011).
Irena Lipińska
,,line”

pomysł i choreografia: Irena Lipińska
muzyka: Slug Duo
wykonanie: Irena Lipińska

ruch tworzy linie, linie tworzą ruch,
malują formę ludzkiego ciała.
są światłem, którego promienie,
otwierają oczy człowieka i zwierzęcia.
pozwalają ciału stać się nośnikiem historii i form.

trwanie, ciągłość, dźwięk, drgania,
czas.
linie i ich przekroczenie.
pozwolić im po prostu być a jednocześnie zerwać je wszystkie.


Irena  Lipińska -  tancerka, choreografka i fotografka. Ukończyła polonistykę i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Wrocławskim. Warsztat taneczny zdobywała ucząc się u wielu wybitnych tancerzy butoh i choreografów tańca współczesnego. W 2010 roku otrzymała stypendium Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu. Uczestniczyła w rocznym programie stażystów Teatru ZAR. Ukończyła kurs choreografii scenicznej i otrzymała dyplom w Artystycznej Alternatywie Art Studio w Krakowie. Poszukuje własnej metody badania i pracy z ciałem oraz indywidualnego podejścia artystycznego
Od listopada 2010 prowadzi warsztaty butō w we Wrocławiu. Stypendystka cyklicznego programu rezydencyjnego dla młodych choreografów Solo Projekt w Starym Browarze w Poznaniu (Stary Browar Nowy Taniec/Arts Stations Foundation, 2011), w ramach którego przygotowała spektakl DNACE. Jego opiekunami artystycznymi byli:  tancerka Ornella Balestra i  artysta wizualny Luca Giacomo Schulte, stali  współpracownicy  Raimunda Hoghe.

Jakub Gontarski
foto: Tomasz Horak
Jakub Gontarski
Solo improwizacja

Jakub Gontarski – tancerz, trener capoeira, uczy gry na instrumentach orientalnych.
Absolwent Polskiej Szkoły    Kaskaderów filmowych. Członek Stunt Team Poland.
Pre – Instruktor afro-brazylijskiej sztuki walki Capoeira. Licencjonowany instruktor Rekreacji Ruchowej AWF – Wrocław.
Pasjonuje się muzyką elektroniczną, etniczną, oraz głosem polifonicznym.
Uczył się u nauczycieli takich jak: Milan Kozanek, Yaniv Mitzner, Maria Grudskaya, Iwona Olszowska, Sebastian Flegiel, Witold Jurewicz, Leszek Bzdyl, Jacek Gębura, Master Pernalonga, Master Espirro Mirim, Zuna Kozanek.
Od wielu lat prowadzi lekcje, warsztaty, bierze udział w międzynarodowych projektach artystycznych min: w Krzyżowej. 

poniedziałek, 31 października 2011

Niezależna Manufaktura Taneczna
Ewa Staroń, Joanna Potkowska
,,Limbo”
historia miłości

obsada: Joanna Potkowska, Ewa Staroń

Dwie kobiety żyją w zawieszeniu, w niepewności, w otchłani.
Trwając w toksycznym związku niezmiernie się ranią., ale nie mogą, nie potrafią wyrwać się z niewoli własnych uczuć.
To miłość tak intensywna, że sprawiająca im
ale nie mogą, nie potrafią wyrwać się z niewoli własnych uczuć.
To miłość tak intensywna, że sprawiająca im niewyobrażalne cierpienia.
W takiej miłości można się całkowicie zatracić.
Poruszające ...

Ewa Staroń – pedagog tańca, choreograf, posiada kwalifikacje animatora kultury o specjalizacji taniec współczesny. Jest organizatorem wielu imprez kulturalnych, prowadzi zajęcia warsztatowe dla nauczycieli, tancerzy, dzieci i młodzieży.
W 2000 roku założyła teatr tańca Niezależna Manufaktura Taneczna. Zapoczątkowała cykl imprez promujących taniec współczesny we Wrocławiu pt; ,,Instalacje Taneczne”.
Prezes  Zarządu Centrum Inicjatyw Artystycznych

Pokaz przedpremierowy 
Promocja książki Anny Królicy -  ,,Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu.” W promocji oprócz autorki uczestniczyć będą Witold Mrozek, Julia Hoczyk. Podczas wieczór będzie można również nabyć publikację – część dochodu z jej sprzedaży przeznaczona zostanie na leczenie Moniki Hoczyk
                          
Ze Wstępu:
Książka Anny Królicy jest niejako wyjściem naprzeciw głosom krytycznym, gdyż autorka podejmuje próbę naukowego kreowania dyskursu o historii polskiego tańca współczesnego z perspektywy tyleż oryginalnej, co odważnej. Badaczka przyjmuje za cezurę rozwoju polskiego współczesnego tańca rok 1973 i powołanie przez Conrada Drzewieckiego Polskiego Teatru Tańca – Baletu Poznańskiego, co jest powszechnie przyjęte w narracji historycznej. (...) Autorka sama wyznacza schemat, który wydaje się obrazować w dużym stopniu pewne obszary wykluczenia i przemilczenia w dotychczasowych publikacjach ale – co istotniejsze – powoli wypierane nawet ze świadomości artystów, zwłaszcza młodszego pokolenia i tym cenniejsze wydaje się być ich przypomnienie. Zamiast linearnej próby opisu wszystkiego, czytelnik otrzymuje precyzyjnie pomyślany przewodnik po wybranych zagadnieniach, którego cenną część stanowią rozmowy z artystami, skoncentrowane wokół historycznej osi przebiegu ich kariery i doświadczeń początków swoistego boomu na taniec współczesny w Polsce. 
Joanna Szymajda




O Autorce:
Anna Królica – Prezeska Fundacji PERFORMA, współzałożycielka i redaktorka portalu NowyTaniec.pl. Teatrolożka i rusycystka. Prowadzi autorskie zajęcia o tańcu teatralnym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Poza krytyką taneczną zajmuje się teorią i historią tańca, szczególnie na obszarze Polski i Niemiec. Publikuje w „Didaskaliach” i „Teatrze” oraz portalach www.dwutygodnik.com, www.kulturaenter.pl. Prowadzi również działalność popularyzatorską: autorka licznych tekstów towarzyszących wydanej przez Agorę kolekcji DVD „Balet i Taniec”; organizatorka warsztatów krytycznych, wykładów, a także – dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – pierwszego konkursu na pracę dyplomową o tańcu teatralnym. Współzałożycielka Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca. Przewodnicząca Rady Programowej w Instytucie Muzyki i Tańca. Koordynator merytoryczny I Kongresu Tańca. Była w Komisji Artystycznej Polskiej Platformy Tańca 2008 i ponownie jest w eksperckim jury Polskiej Platformy Tańca 2012. Aktualnie pracuje nad zagadnieniem pamięci i ciała w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora i Tanztheater Wuppertal Piny Bausch.

Moderacja spotkania:
Witold Mrozek - publicysta, animator kultury, krytyk. Pisze o sztukach performatywnych i kinie. Publikował m.in. w „Didaskaliach”, „Teatrze”, „Dwutygodniku”, „Krytyce Politycznej”, „Ha!arcie”, „Kinie”. Współzałożyciel Fundacji PERFORMA i portalu nowytaniec.pl, inicjator konferencji „Razem czy osobno? Między polskim a teatrem”, która odbyła się w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w grudniu 2009. Studiował dramatologię i filmoznawstwo w ramach MISH na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Pracuje w Instytucie Muzyki i Tańca.




Wykład Magdaleny Zamorskiej - ,, Pod naskórkiem tańca - dociekania (neuro)naukowe”.

Magdalena Zamorska - doktorantka w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, przygotowuje rozprawę na temat polskiej sceny tańca butō. Bada techniki pracy z ciałem, zagadnienia ruchu i tańca oraz procesy performatywne. Publikowała w pismach: Teatr, Barbarzyńca, Kultura-Historia-Globalizacja, Nietak!t.


Centrum Inicjatyw Artystycznych
50-335 Wrocław, Sienkiewicza 8a
tel.: kom.666 533 665
email: cia@cia.wroclaw.pl

Data: 3.XII.2011
Godz: 18.30


ZAPRASZAMY  SERDECZNIE

Aukcja fotografii Marty Ankiersztejn - 3 grudnia.2011


Aukcja fotografii zdolnej fotografki Marty Ankiersztejn

Marta Ankiertszejn – absolwentka Wiedzy o Teatrze na Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończyła trzyletnie Studium fotografii ZPAF (Związku Polskich Artystów Fotografików) obroną dyplomu i wystawą w Starej Galerii ZPAF. Dwukrotnie nagradzana na konkursie fotograficznym „Taniec - energia ciała i wyobraźni”, któremu towarzyszyła wystawa w ramach Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca. Regularnie publikuje  na łamach miesięcznika TEATR. Współpracuje między innymi z Instytutem Teatralnym, Instytutem Muzyki i Tańca, Fundacją Ciało/Umysł. www.cinefoto.pl
I Kongres Tańca - Raport o stanie tańca we Wrocławiu

Fotografie Marty Ankiersztejn